Rajaajaja Matkapäevikud ja Muud Mäletsused

Monday, January 29, 2007

17. August Väike Sirgi saab alati, mida Väikesirgi tahab

Sander:"Paja ajaja."(Paella tegemise kohta). "Ämblik on imetaja."
On öö. Osad pole veel linnast tagasi jõudnud. Ma istun kellegi lilla telgi kõrval tänavavalgustuslambi all külmakasti peal. Kui ma tasa olen, ei saa keegi teada et ma siin istun. Tauno tuli küsis kas ta võib kaks viimast viigimarja laiali jagada. Siin kõrval on paar kanistrit joogiveega. Kraanivesi on siin soolane. Soolane tee on vastik.
Täna ma sain Botaanikaaeda. Peale pikka aega otsimist (oskasin ma ka objekti valida, igal kaardil oli see eri kohas) jätkus minu 14-aastase-elu. Botaanikaaed oli väike allakäinud kuid suhteliselt uus asutus. Kõik, mis kasvas, kasvas õues. Meie sealviibimine nägi välja nii: mina ja Triin kõnnime mööda teed/peenart ja nopime asju, teised (Helene, Rasmus, Eleriin, Kärt, Lisanna) lebotavad ühe ja siis teise pingi peal. Oma ~2tunnise sealviibimise vältel nägin 4 võõrast inimest. Üldse ma vist rikkusin enamvähem kõiki reegleid mis seal olid. Mõistatus: 7 surnud eestlast botaanikaaias, mis juhtus? Vastus: viinamarjad olid mürgised. Nopitud asjadest: okaspõõsaid ma ei korjanud. Viigimarjad olid ilged. Viinamarjad olid head. Mürgise (sinihape!) mõrumandli oskasin ma ka suhu korjata, see kasvas kohe hariliku kõrval. Müstiline taim big num-num jäi proovimata. Triinuga leidsime mingi suletud tee lõpus peenra kust mingid inimesed (töötajad!) viinamarju noppisid. Meie ka. Mõtlesime pärast sinna tagasi minna aga selle aja peale leidsid teised keset aeda pügamata põõsad. Õgisime nagu elukad. Triin veel eriti - teda ma läksin pärast otsima (see aeg jõudis ta sissepääsust välja tulla). Suht lähedal asus kätepesemis-kaev. Nagu olekski asi nii mõeldud. Keelama keegi ka ei tulnud.
Siis läksin Kärdi ja Lisannaga Plaza Espanyale tagasi, et Taunoga kohtuda. Ma ei tahtnud üksi liigelda siin. K ja L läksid poodi. Mina märkasin Taunot 2 korda eemalt kuid siis ta kadus. Mu mobiil ei võimalda midagi teha - kaardil pole raha. Egas midagi, läksin üksi metroo peale ja sõitsin Palace Reial'i kus asus keraamika muuseum ja tarbekunstimuuseum (samas hoones). Kolme näituse vaatamiseks oli mul aega .. 1 tund. Jõudsin ka kuidagi, põhirõhk läks Margit Deinz'i "Intimate"'le mille pärast ma olin selle retke üldse ette võtnud. Seal oli 3 suuremat taiest - "Afrodite varandus"(mitusada erinevat portselansüdant seinal), "Demeteri puhkehetk"(vist?) ruum kuhu sai väikestest akendest sisse piiluda ja mille sisemuses oli portselanesemetega kaetud

laud ning kolmandaks Vana-Kreeka jumalate portselanist pesu, mis rippus tamiili otsas. Achilleusel olid sokid. /Praegu üks küülik lidus teed pidi mööda/.
Allpool oli Hispaania eri piirkondade ja ajastute portselanesemete näitus ning tarbekunsti poolel kõike keskaegsest kirstust 70ndate mopini. Pildistada tohtis (ilma välguta), paraku oli valgus selle jaoks täiesti ebasoodne. Siis pandi muuseum kinni ja ma läksin kesklinna tagasi. Vihma sadas, selg valutas ja muidu oli tore olla. Käisin poes ja tulin kämpingusse. Kedagi polnud (tegelt mõned magasid), käisin rannas ja tõus kastis mu märjaks. Siin on looded ja ülemõõduline 9. laine. Kui teised tulid, tehti paellat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home